Separatore solidu-liquidu
Un separatore solidu-liquidu hè un dispositivu o prucessu chì separa particelle solide da un flussu liquidu.Questu hè spessu necessariu in i prucessi industriali cum'è u trattamentu di l'acqua residuale, a fabricazione chimica è farmaceutica, è a trasfurmazioni alimentari.
Ci sò parechji tippi di separatori solidi-liquidi, cumprese:
Cisterne di sedimentazione: Sti tanki utilizanu a gravità per separà particelle solide da un liquidu.I solidi più pesanti si stallanu à u fondu di u cisterna mentre u liquidu più liggeru si stende à a cima.
Centrifughe: Queste macchine utilizanu forza centrifuga per separà i solidi da un liquidu.U liquidu hè filatu à alta velocità, facendu chì i solidi più pesanti si movenu à l'esternu di a centrifuga è esse separati da u liquidu.
Filtri: I filtri utilizanu un materiale poroso per separà i solidi da un liquidu.U liquidu passa per u filtru, mentri i solidi sò intrappulati nantu à a superficia di u filtru.
Cicloni: I cicloni utilizanu un vortice per separà i solidi da un liquidu.U liquidu hè furzatu in un muvimentu spirale, facendu chì i solidi più pesanti sò ghjittati à l'esternu di u ciclone è esse separati da u liquidu.
L'scelta di separatore solidu-liquidu dipende di fatturi cum'è a dimensione di particella, a densità di particella, è u flussu di u flussu di u liquidu, è ancu u gradu di separazione necessariu è u costu di l'equipaggiu.